Kuidas Google tegi konkurentidele silmad ette

 Otsimootorite ajalugu ulatub 30 aasta tagusesse aega, mil 1990ndal aastal loodi esimene otsimootor Archie. See indekseeris allalaaditavate failide registrit ja sellega sai vaid ühe sõna järgi otsida, mis tegi selle otsimised väga piiratuks. 

1991ndal lõi WWW looja virtuaalkogu URL-idest, et kasutajal oleks kergem leida vajaminevat veebilehekülge. 

1993ndal aastal tuli JumpStation välja oma otsimootoriga, mis võimaldas näidata lehe pealkirja koos kirjega. Siis aga 

1994ndal aastal tuleb ka praegune üpris suur tegija Yahoo! Search, milles olid interneti leheküljed koos lehekülje omaniku pandud kirjeldusega lehed. Algselt olid vaid informatiivsete lehtede lis amine tasuta, kuid muude lehekülgede lisamiseks oli vaja tasuda.

 Juba 1996ndal aastal tuli tänapäevase Google eelkäija Google BackRub, mis edastas otsitava info eelneva populaarsuse järgi ehk otsides mingit sõna tuli esimesena ette populaarseim lehekülg, millele klikatud oldi, seda põhimõtet kasutatakse tänase päevani. 

1998ndal aastal aga tuli suurtegusid tegema Google Search, mis esimest korda suutis teha korraliku rahasüsteemi, millega olid kõik leheküljed tasuta otsimootoris olemas, kuid tasu tuli klikatud arvu järgi. Samamoodi BackRubi põhimõttel järjestati vasted populaarsuse järgi ja kuna see kõik oli lihtsalt nii praktiline, siis varsti sõi Google välja teised konkurendid ja on nüüdseks enimkasutatud otsimootor.

Comments